Σχεδιασμός φαρμακείων: τα 5 βήματα προς την επιτυχία

σχεδιασμος φαρμακειων

Τα φαρμακεία έχουν πλέον εξελιχθεί σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις, αφού πωλούν εκτός από φάρμακα και καλλυντικά, είδη ομορφιάς και προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Αν, λοιπόν, σκέφτεστε να ανοίξετε φαρμακείο, τότε είναι πολλά τα θέματα που πρέπει να λάβετε υπόψη. Ο σχεδιασμός φαρμακείων είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, η οποία άπτεται ζητημάτων που έχουν σχέση τόσο με την εμπορική δύναμη του καταστήματος όσο βεβαίως και με την ασφάλεια των φαρμάκων που πωλούνται, αφού άλλωστε αυτός είναι ο πρωταρχικός στόχος ενός φαρμακείου. Ας δούμε, λοιπόν, παρακάτω βήμα προς βήμα πώς πρέπει να οργανώσετε το σχεδιασμό του φαρμακείου σας.

Ανεύρεση του κατάλληλου σημείου

Τώρα που τα φαρμακεία είναι, πλέον, κανονικά μαγαζιά, το σημείο στο οποίο θα ανοίξει αυτή η επιχείρηση είναι κομβικής σημασίας. Αφού δεν πρόκειται για ένα μαγαζί που απλώς πουλάει τα απαραίτητα φάρμακα αλλά που προσανατολίζεται στη λιανική πώληση με μια ευρεία γκάμα προϊόντων, τότε είναι απαραίτητη η μελέτη του ανταγωνισμού. Θα πρέπει να αντιμετωπίσετε αυτή την απόφαση σφαιρικά, μελετώντας όχι μόνο τα υπόλοιπα φαρμακεία που υπάρχουν στην αγορά αλλά και άλλα συναφή καταστήματα με καλλυντικά ή είδη προσωπικής φροντίδας.

σχεδιασμος φαρμακειου

Εξοπλισμός συντήρησης φαρμάκων

Φυσικά, η νούμερο ένα υποχρέωση ενός φαρμακείου είναι η παροχή ασφαλών φαρμάκων σύμφωνα με τις νόμιμες προδιαγραφές διακίνησης και αποθήκευσης. Έτσι, ο επαγγελματικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει καταρχήν ειδικά ψυγεία για τη συντήρηση όσων φαρμάκων απαιτούν ψύξη και ειδικές συρταριέρες για την οργανωμένη αποθήκευση των φαρμάκων, ώστε αυτά να μπορούν να ανευρεθούν εύκολα και γρήγορα ακόμα και σε κατάσταση κατεπείγοντος.

Έπιπλα προβολής

Σε μια εποχή, όπου το φαρμακείο έχει το μεγαλύτερο κέρδος από όλα τα υπόλοιπα προϊόντα που πουλάει πέραν των φαρμάκων, καλό είναι να προστεθούν σε περίοπτα σημεία έπιπλα προβολής καλλυντικών που θα προσελκύσουν την προσοχή των πελατών, ώστε να αγοράσουν αυτοί και κάτι εκτός του φαρμάκου, για το οποίο μπήκαν αρχικά στο φαρμακείο.

κεντρικες γονδολες φαρμακειου

Εσωτερική διακόσμηση

Για να δημιουργήσετε μια ελκυστική ατμόσφαιρα που θα κάνει τον πελάτη να νιώσει άνετα και να ψωνίσει, θα πρέπει να δώσετε σημασία και στην εσωτερική διακόσμηση του καταστήματος. Ο σχεδιασμός φαρμακείων θα πρέπει να περιλαμβάνει έναν πάγκο υποδοχής, για να μπορούν να εξυπηρετηθούν πολλοί πελάτες ταυτόχρονα, ενώ θα έχει και ένα ακόμα πλεονέκτημα. Θα αποτελέσει το έπιπλο προβολής, πάνω στο οποίο θα τοποθετήσετε διάφορα άλλα προϊόντα πέραν των φαρμάκων, τα οποία θα τραβήξουν το βλέμμα του πελάτη, όσο εκείνος περιμένει να εξυπηρετηθεί ή να πληρώσει. Σας προτείνουμε, επίσης, να προσθέσετε και έναν καναπέ, ο οποίος αφενός θα είναι χώρος αναμονής, όπου ο πελάτης θα μπορεί να συνομιλήσει με την αισθητικό του καταστήματος, εφόσον υπάρχει, και αφετέρου θα λειτουργεί ως σημείο δοκιμής των ανατομικών υποδημάτων, εφόσον πουλάτε.

Οργάνωση βιτρίνας

Σημαντικό μέρος της επιτυχίας του σχεδιασμού φαρμακείου είναι και η αποδοτική οργάνωση της βιτρίνας του. Μέσω της βιτρίνας περνάτε ένα μήνυμα, το οποίο πρέπει να είναι εύληπτο για το μέσο περαστικό και να σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Αν συνεργάζεστε με μια πρωτοποριακή εταιρεία ή πουλάτε προϊόντα, που δύσκολα μπορεί κανείς να βρει αλλού, πρέπει με κάθε τρόπο να το επικοινωνήσετε στους πιθανούς σας πελάτες, έτσι ώστε να μην προσπεράσουν τη βιτρίνα και να μπουν μέσα στο κατάστημα.